CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 12, 2009

Ungu - Andaiku Tahu

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…
Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…
Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…


Em… korang penah dengar tak lagu ni? Mesti korang penah dengar kn? Time korng dengar tu korng ader rase something x? rase mcm insaf ker? Takut ker? And ape2 je la.. Sebenarnya lagu ni lagu lama.. lagu ni la yg membuatkan hati aku ni jd sayu, sedih and takut.. nk tau kenaper? Lagu ni mengingatkan aku pasal kematian and dosa –dosa yang telah aku lakukan.. kalau kite ni tahu bila time kite nk mati senangkn? Boleh la kite taubat.. buat persediaan.. tp tu semua mustahil.. kite ni tak tau langsung bile kite mati. Walaupun kita sakit sekalipun and doctor pulak dah sahkan bile kite boleh bertahan tp kite still tak tau bile tarikh sebanrnye kite mati. Kecuali orng yang kene tali gantung la.. dah di tetapkan tarikh.. Apa yang aku pasti semua tu bukan kerja manusia.. semuanya dah di tentukan oleh DIA yang mentadbir alam ini. Kita manusia yang hanya dipinjamankan seketika untuk menghuni bumi ini. 1st time aku dgr lagu ni.. menitis air mata aku.. Mana taknyer… time tu aku berada diambang yang teruk sagt2.. Tp alhamdulillah semuanya baik belaka.. berkat kegigihan aku and berkat doa semua aku jd tabah dan teruskan jugak perjuangan aku yang satu ketika dulu hampir aku tersunggur.. Oklah.. nk bagi korng feeling aku sertakan ngn lirik sekali ... wsalam..

No comments:

Post a Comment