CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 22, 2010

Kepastian di manakah kau??

Hari ni rase mcm nak demam jer.. semua keje mls nk buat... ceh.. nak demam konon padahal malas.. hehehe... Ape nak buat yer? em... betul la orng kata jgn terlalu ikut kata hati... nanti merana diri... sebaiknya ikut kata hati dan fikiran yang positif.. Kalau kite tgh marah.. mcm2 kite sembur.. itu la ini la... kdg2 kita sendiri tak perasan yang rupenye kite ni sakitkan hati orng lain.. asyik nak fikir perasaan orng jer... abis tu perasaan sendiri mcm ner? Lama2 mcm ni rasenye leh jadi orang yang tak de perasaan jer...

Bile difikirkan balik kenape aku tak leh jadi mcm orang lain? kalau orng lain boleh mesti la aku boleh kn? yang penting yakin.. kadng2 aku sendiri tak paham kenape aku sering dipertemukan dgn orng yang bukan untuk aku? dan setiap yg berlaku tu aku yang harus mengalah, berkorban.. kenape aku? kenape bukan orng lain? bila aku sudah bangkit dari kekecewaan aku sering lagi dipertemukan dengan kekecewaan sampai satu tahap aku rase aku dh tak mampu nak hadapi semua ni... aku boleh lagi terime and memaafkan orng yang berterus terang ngn aku..and tipu aku.. tp aku tak boleh nak maafkan orng yang terus myepi tanpa sebarng keputusan.. lebih kurang berdiam diri la... sampai bile nak berdiam? tuk tempoh yang sesingkat aku still lagi boleh bertahan... tp sampai bile aku nk bertahan.. tak boleh ke bagi satu keputusan yang pasti... walaupun perit... nak xnak kene hadapinya...

Kali ni nk buat mcm ner? aku pun kene diam jugak ker? diam aku diam xtoleh kiri kanan.. diam aku diam kejam.. mcm ne tu? susah betul nak tafsirkan ape yang kite rase.. betul la kwn aku ckp .. aku ni mybe pasrah.. tp sebenarnye aku xredha.. sampai bile aku harus mengalah... mngalah... berkorban... dan terus berkorban... ???? kali ni nak biarkan masa yng mentukan jugak ker? yang aku nak adalah kepastian... bukan harta gunung ganang.. aku ulangi.. KEPASTIAN.. agar mudah untuk aku mengatur hidup ini.. tolong la... aku mohon.. bukakanlah dan temukan lah aku jln untuk keluar dari kepahitan yang kurasakan ini... sedih la pulak huhuhuhu....

No comments:

Post a Comment